Kolekcja Repetto
Historia marki Repetto
Repetto to francuski dom mody, który popularność zdobył dzięki baletkom oraz strojom dla tancerzy. Marka powstała w 1947 roku w Paryżu, gdzie Rose Repetto stworzyła pierwsze baleriny w swojej małej pracowni niedaleko Opery Narodowej. Sławę marce przyniosły zaprojektowane w 1956 roku baleriny dla Brigitte Bardot, które aktorka nosiła na planie filmu „I Bóg stworzył kobietę”. Rose Repetto długo nie czekała i po rozgłosie, jaki przyniosły jej buty zaprojektowane dla BB postanowiła zacząć działać na większą skalę, otwierając swój pierwszy butik przy 22 Rue de la Paix w Paryżu. Atelier odwiedzały największe sławy świata baletu, zaopatrując się nie tylko w baleriny damskie, ale również w stroje do tańca. Kolejnym słynnym modelem po BB stał się Zizi zaprojektowany przez Rose Repetto dla swojej synowej Zizi Jeanmaire. W 1999 roku dyrektorem kreatywnym marki Repetto został Jean-Marc Gaucher, a jego ambicją było wprowadzenie nowego tchnienia w koncepcję marki. Postanowił on nawiązać współpracę ze znanymi na całym świecie projektantami, którzy tworzyli własne koncepcje balerin na bazie słynnego kroju Repetto. I tak do współpracy zostali zaproszeni m.in. Issey Miyake, Yohji Yamamoto, Comme des Garçons i Karl Lagerfeld. W 2005 roku marka świętowała wyprodukowanie milionowej pary baletek, a w 2007 - 60 lat istnienia. Dom mody jest z wierny tradycji, szczególnie w warsztacie tworzenia obuwia, ale to nie przeszkadza mu wykorzystać najnowszych rozwiązań technologicznych i dać możliwość stworzenia swoich wymarzonych butów. Indywidualne i niepowtarzalne baleriny klientki mogę stworzyć na bazie 252 odmian, a każdy pojedynczy element butów jest umieszczany razem w unikalny i tradycyjny sposób. Dziś fabryka w Saint Medard d'Excideuil, jedyne miejsce powstawania Repetto, jest w stanie wyprodukować 500 000 par butów rocznie odpowiadając na duże zapotrzebowanie - szczególnie z rynków japońskich i koreańskich. Rok 2012 i 2013 to rozwój marki o kolekcje prêt-à-porter, inspirowanej odzieżą dla tancerzy, która ma być ucieleśnieniem kobiecego stylu, zwiewności, delikatności, lekkości i wdzięku.